محل لوگو

شرایط برای دریافت کسری خدمت سربازی


نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن

سازمان وظیفه با بررسی شرایط تمام مشمولان به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری از بروز مشکلات عدیده ای که در طی خدمت سربازی وضعیت خانوادگی و اجتماعی مشمولان را تهدید می کند، بایستی امکاناتی را فراهم آورد.

کسری خدمت، یکی از همین موارد است که سازمان وظیفه پیش روی مشمولان قرار داده است تا دوره ی سربازی راحت تری داشته باشند.

مثلا فردی که صاحب فرزند و همسر است و وظیفه ی تامین معاش خانواده را بر عهده دارد، با رفتن به سربازی و گذراندن این دوره ی نسبتا طولانی با مشکلاتی رو به رو خواهد شد، به همین دلیل این فرد می تواند واجد شرایط کسری در نظر گرفته شود.

کسری های سربازی انواع مختلفی دارد مثل کسری متاهلین، کسری ایثارگران، کسری بسیج و... که به تناسب وضعیت و شرایط مشمولان مقرر شده است.

لازم به ذکر است که سازمان وظیفه برای دریافت کسری خدمت شرایط خاصی مقرر کرده است، که تنها افراد واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند که در ادامه به تفضیل به شرح این موارد می پردازیم.

گاهی ممکن است مشمولانی که قصد دریافت کسری دارند، با ابهامات و مشکلات زیادی مواجه شوند. توصیه ای که ما برای یافتن پاسخ سوالات و ابهامات به شما ارائه می دهیم، استفاده از مشاوره های تخصصی نظام وظیفه است.

شما می توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه آویژه بهره ببرید و در ارتباط با کارشناسان مجرب و متخصص این مجموعه، پاسخ سوالات خود را در زمینه نظام وظیفه، انواع معافیت های خدمت سربازی، انواع کسری، شرایط اعزام و... بدست آورید.

موضوع کسری های سربازی برای بسیاری از مشمولان امری مهم است؛ به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی کرده ایم به پاسخ برخی سوالات همچون مشمولان این طرح، اقدامات لازم برای دریافت کسری و مدارک موردنیاز و... بپردازیم. پس لطفا با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

 

شرایط دریافت کسری خدمت چگونه است؟

شرایط دریافت کسری خدمت، هر ساله توسط سازمان وظیفه اعلام می شود. افرادی که تمامی شرایط اعلام شده را داشته باشند، مشمول این طرح می شوند و می توانند مدت زمان سربازی خود را کمتر کنند.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که این شرایط بر حسب نوع کسری که مورد نظر مشمول است، متفاوت است. آن دسته از شرایط دریافت کسری خدمت که برای تمام انواع کسری ها وجود دارد.

یکی از اصلی ترین شرایطی که برای برخی کسری های خدمت در نظر گرفته شده است، نداشتن غیبت از خدمت است. البته در چنین شرایطی، فردی که به دلایل موجه غیبت کرده باشد در صورت توجیه غیبت می تواند از کسری استفاده کند.

آشنایی با انواع کسری خدمت سربازی

در ادامه مطلب، انواع کسری های خدمت سربازی را بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- کسری خدمت ایثارگران

کسری خدمت سربازی به ازای حضور در جبهه، جانبازی و یا اسارت پدر، به فرزند مشمول سربازی تعلق می گیرد.

بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه که به سازمان وظیفه عمومی برای هر ماه حضور در جبهه، هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت پدر به مدت ۱۲ روز، کسری خدمت برای فرزند تعیین می شود.

البته محدودیت هایی نیز برای اجرای این قانون وجود دارد، که از جمله می توان به عدم داشتن غیبت سربازی و صدور کسری ایثارگری فقط برای بیست هزار نفر در طول سال اشاره کرد.

۲- کسری خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا

اگر فرد مشمول در منطقه ای خدمت کند که به لحاظ آب و هوایی دارای شرایط بدی است، منجر به کاهش طول دوره خدمت برای فرد مشمول می شود.

در این صورت از میزان خدمت آنان ۲ ماه کم شده و با احتساب دوره آموزشی پس از ۱۹ ماه، سرباز می تواند خدمت سربازی خود را به اتمام برسانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع از کسری خدمت سربازی، پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره کسری خدمت مناطق عملیاتی، امنیتی، مناطق محروم و مناطق بد آب و هوا را مطالعه بفرمایید.

۳- کسری خدمت فرزند

این نوع کسری خدمت برای مشمولینی است که متاهل هستند و با داشتن فرزند، به مدتی مشخص از خدمت نظام وظیفه شان کسری می خورند.

بر این اساس اگر فرد مشمول قبل از سربازی یا حین خدمت صاحب فرزندی شود، به ازای داشتن هر فرزند حدود سه ماه معافیت دریافت می کند.

۴- کسری خدمت نخبگان

از جمله اقداماتی که در طول دوره تحصیل می توان انجام داد، کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان است. یکی از بهترین موارد کسر خدمت است که مخصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) است.

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که جزو کانون نخبگان می باشید، شرایط لازم را برای دریافت کسری خدمت نخبگی دارید.

متقاضیان این شرط می بایست با راهنمای دریافت پروژه کسری خدمت سربازی آشنایی لازم داشته باشند. لذا پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه، مقاله شرایط پروژه کسری خدمت سربازی ۱۴۰۲ را مطالعه بفرمایید.

۵- کسری خدمت مشمولان و سربازان جانباز

بر اساس قانون جدید معافیت کسری سربازی، به ازای هر ماه سابقه حضور در جبهه، هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت، مدت ۱۲ روز از خدمت سربازی فرزندان کسر می گردد، که به آن کسر خدمت جانبازان گفته می شود.

۶- کسری خدمت متاهلین

با توجه به اینکه خانواده یکی از ارکان مهم در اجتماع است. در این کانون وجود پدر بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه بر این اساس نظام وظیفه برای متاهلین و صاحبان فرزند کسری خدمت در نظر گرفته است.

۷- کسری خدمت بسیج فعال

کسری خدمت بسیج، یکی دیگر از مواردی است که منجر به کسر خدمت برای مشمولین نظام وظیفه عمومی می شود.

اگر فرد سابقه ی فعالیت مستمر و یا غیر مستمر در بسیج داشته باشد و اکنون که به سن مشمولیت رسیده و می خواهد به خدمت سربازی اعزام گردد، می تواند از کسر خدمت مشخص استفاده نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت سربازی

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت و دانستن لیست این مدارک برای مشمولان متقاضی دریافت کسری بسیار مهم است. زیرا با جمع آوری مدارک و ارائه ی به موقع آنها به سازمان مربوطه، می توان روند دریافت کسری را تسریع کرد.

قدم اول برای این کار دریافت دفترچه راهنمای خدمت سربازی از دفاتر پلیس +10 است. این دفترچه شامل فرم هایی است که مشمول باید آنها را تکمیل کند. مدارکی همچون اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و همچنین عکس پرسنلی از دیگر مدارک لازم است.

البته افرادی که می خواهند از کسری متاهلین استفاده کنند، باید مدارک شناسایی همسر را نیز ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کسری خدمت برای متقاضیان دریافت کسری ایثارگری شامل گواهی جانبازی و رزمندگی و... است، که مشمول باید این مدارک را از بنیاد شهید و دیگر ارگان های مربوطه اخذ کنند و در موعد مقرر به سازمان وظیفه تحویل دهند.

افراد واجد شرایط برای دریافت کسری خدمت سربازی

مشمولین کسری خدمت سربازی چه کسانی هستند؟ شما نیز ممکن است با این پرسش مواجه شده باشید که آیا من نیز می توانم از کسری خدمت های سربازی استفاده کنم یا خیر؟

در پاسخ باید گفت سازمان وظیفه این امکان را فراهم آورده است که تعداد زیادی از مشمولان بتوانند از طرح های کسری خدمت استفاده کنند. این افراد بر حسب نوع کسری ها به چند دسته تقسیم می شوند.

مشمولانی که دارای فرزند هستند، یکی از این گروه ها هستند. نخبگانی که تحت نظارت سازمان ملی نخبگان و سازمان وظیفه پروژه تحقیقاتی انجام دهند نیز مشمول کسر خدمت می شوند.

فرزندان افراد جانباز و رزمنده و یا آزادگانی که در جنگ به اسارت گرفته شده اند نیز از دیگر مشمولین کسری خدمت سربازی هستند. این افراد باید مدارکی که تایید کننده مشمولیتشان در طرح کسری خدمت است را به سازمان وظیفه ارائه دهند تا با انجام بررسی های لازم، نتایج نهایی اعلام شود.

میزان کسری خدمت سربازی چقدر است؟

میزان کسری خدمت سربازی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ یکی از این موارد نوع مدرک تحصیلی مشمولان است. همچنین بنا به نوع کسری که مشمول می خواهد از آن استفاده کند، میزان کسری در نظر گرفته شده متفاوت است.

مثلا کسری متاهلین دارای فرزند برای هر فرزند سه ماه است. این در صورتی است که برای فرزندان ایثارگران به ازای هر ماه اسیری و رزمندگی و یا هر درصد جانبازی 12 روز کسری در نظر گرفته شده است.

میزان کسری خدمت سربازی برای افرادی که سابقه بسیج دارند بین یک و نیم تا سه ماه است. افرادی که به سبب پروژه از کسری خدمت برخوردار می شوند، با داشتن چند پروژه به مدت کسری آنها اضافه می شود.

برای این افراد امکان کم شدن سربازی از یک تا یازده ماه وجود دارد؛ لذا مشمول ابتدا باید نوع کسری مورد نظر خود را تعیین کند و بعد بر اساس آن مدت کسری نیز مشخص می شود.

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال

به ازای هر سال فعالیت مستمر، برای فرمانده حوزه، عضو شورای حوزه و یا فرمانده واحد، با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت وی (3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 3 ماه کسری خدمت تعلق می‌گیرد.

به ازای هر سال فعالیت مستمر، به بسیج عضو شورای واحد با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت فرد (یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 2/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

سایر بسیج هایی که در رده های مقاومت بسیج سازماندهی شده و به صورت منظم و مستمر فعالیت داشته اند، با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی (3 ماه حداقل 40 ساعت)، به ازای هر سال معادل 1/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

با توجه به مصوبه مجلس و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، حداکثر میزان کسری خدمت بسیج با توجه به نوع سابقه بسیج مشخص می‌شود. بسیج دانش آموزی حداکثر 2 ماه کسری و سایر سابقه بسیج فعال حداکثر تا 6 ماه کسری دارند.

دریافت کسری خدمت سربازی با استفاده از کارت سبز بسیج

شرایط دریافت کارت سبز بسیج یا دوره تکمیلی بسیج، گذراندن یک دوره 45 روزه است. این دوره شامل 30 روز دوره روزکاری و 15 روز دوره شبانه‌روزی است.

در گذشته این دوره توسط سپاه در هر منطقه برگزار می‌شد و مشمولینی که این دوره را گذرانده بودند، شامل کسری خدمت سربازی دو ماهه بودند.

اعزام به هر یک از یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی این افراد، باعث کم شدن دو ماه دوره آموزشی می‌شد؛ اما بنا به دلایلی این قانون برداشته شده است. افرادی که این دوره را گذرانده باشند، موظف به گذراندن دوره آموزشی هستند و کارت سبز فقط دو ماه از مدت خدمت آنها کسر می‌کند.

کسری خدمت سربازی ایثارگری

در حال حاضر آن دسته از مشمولانی که کسری خدمت ایثارگری والدین آنان برای معافیت کامل کافی است، کارت معافیت دریافت می‌کنند؛ به شرطی که بر اساس امتیازات افراد متقاضی در آن سال، در اولویت بهره مندی از کسری خدمت باشند.

افراد می‌بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای گذراندن آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را به همین منظور معرفی کنند.

پونزمراحل دریافت این کسری خدمت به شرح زیر است:

  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و گرفتن دفترچه ی راهنمای نظام وظیفه و مطالعه این دفترچه
  • اصل شناسنامه ی مشمولین و تصویر تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی شناسایی مشمولان به همراه تصویر آن
  • عکس 4*3 رنگی به صورت پرسنلی و تمام رخ با زمینه ی سفید از مشمول
  • شناسنامه ی پدر مشمول به همراه کپی از آنها
  • شناسنامه ی برادران مشمول که بالاتر از ۱۸ سال یا پایین تر از ۱۸ سال باشند. (در صورتی که مشمول دارای برادر باشد.)
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمولین به همراه کپی تایید شده ی آن از طرف سازمان سنجش
  • تکمیل فرم واکسیناسیون مشمولین
  • مراجعه به پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای انجام معاینات اولیه و تکمیل فرم معاینات توسط پزشک
  • تکمیل فرم شماره ۱ وضعیت مشمولین خدمت وظیفه
  • معرفی نامه از سوی سازمان مربوطه در مورد کسری خدمت جبهه پدر (این معرفی نامه باید معتبر و دارای مهر و موم باشد.)

طبق قانون به ازای هر شهید و یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند پسر، یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

همچنین به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵% جانبازی یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می‌شوند.

طبق بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، تصویب گردید به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، ۱۲ روز کسر خدمت سربازی بدون سقف داده شود.

متولدین ۷۲ به قبل در حال خدمت که از قانون به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، 9 روز کسر خدمت سربازی ثبت کرده اند هم می‌توانند از قانون ۱۲ روز استفاده نمایند. افرادی که پدران آنها سابقه خدمت جبهه 28 ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هستند.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده و استفاده از کسر خدمت سربازی جبهه پدر

نحوه انجام کار به این صورت هست که مشمول باید در مرحله اول از محل خدمت ایثارگر استعلام جبهه بگیرد و در مرحله بعد با در دست داشتن مدارک زیر، برای محاسبه کسری خدمت سربازی خود تشکیل پرونده بدهد.

پونزمدارک به شرح زیر است؛ البته ممکن است در قرارگاه های مختلف مدارک متفاوت باشند:

  • گواهی حضور در جبهه از آخرین یگان خدمتی ایثارگر
  • اصل و کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه ایثارگر
  • اصل و کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه مشمول و فرزندان ذکور بالای 18 سال
  • کپی کارت پایان خدمت ایثارگر و فرزندان ذکور بالای 18 سال
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول
  • گواهی خدمت مشمول از یگان خدمتی خطاب به مرکز مربوط
  • عکس 4*3 نظامی مشمول 3 قطعه

نکات مهم در مورد کسری خدمت جبهه پدر

حضور در جبهه به میزان ۶ ماه تا ۸ ماه توسط پدر مشمولین برای فرزندان رزمندگان ۲ ماه کسر جبهه را به دنبال دارد.

۳ ماه کسر خدمت مناطق جبهه و جنگ برای افرادی که سابقه ی ۹ ماهه تا ۱۱ ماه حضور در جبهه را دارند.

برای آن دسته از افرادی که پدرشان به میزان ۱۲ ماه تا ۱۴ ماه سابقه جبهه دارد، مدت ۴ ماه کسری جبهه داده می شود.

سابقه ی ۱۵ ماه تا ۱۷ ماه حضور مستمر پدر در جبهه های جنگ حق علیه باطل به میزان ۵ ماه کسری سربازی به افراد داده می شود.

میزان ۱۸ ماه تا ۲۰ ماه حضور در جبهه توسط پدر مشمولین ۶ ماه کسری سربازی به جوانان اعطا می شود.

به فرزندان افرادی که ۲۳ ماه سابقه ی حضور در جبهه را دارند ۷ ماه کسر خدمت وظیفه تعلق می گیرد.

برای سابقه ی ۲۴ ماه تا ۲۶ ماه جبهه ی پدر مشمولین نیز ۸ ماه کسری سربازی در نظر گرفته شده است.

افراد متقاضی دریافت کسری سربازی با ۲۷ ماه تا ۲۹ ماه سابقه می توانند از ۹ ماه کسری های خدمت استفاده کنند.

نحوه پیگیری پرونده جانبازی

مرجع تشخیص درصد جانبازی و اینکه آیا تنها جانبازان دوران دفاع مقدس می‌توانند برای پسرانشان کسری خدمت سربازی دریافت کنند یا خیر، بنیاد جانبازان است.

تنها جانبازانی که در این بنیاد مدارکشان وجود دارد و به تأیید برسند، می‌توانند از این کسری خدمت ها استفاده کنند.

اگر فردی در سال های اخیر به جانبازی رسیده و اطلاعاتش در این بنیاد به ثبت رسیده باشد نیز می‌تواند از کسری خدمت سربازی استفاده کند.

پروژه کسری خدمت سربازی چیست؟

پروژه کسری خدمت نیز یکی از راه های موجود برای فارغ التحصیلان است تا بتوانند از طریق پروژه کسری خدمت، ماه های کمتری را مشغول گذراندن دوران خدمت ضرورت خود باشند. این پروژه کسری خدمت دارای مراحلی است که باید مشمولین آن را طی کرده تا بتوانند یک پروژه را اخذ کرده و کسری خدمت بگیرند.

یکی از نکات مهم در این نوع کسری خدمت، این است که مشمول باید دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتر باشد تا بنیاد نخبگان پروژه کسری خدمت به آنها بدهد. هم چنین میزان کسر شدن از خدمت این افراد بستگی به نوع پروژه و میزان سختی و آسانی آن است.

برای برخی این سوال پیش می آید که آیا دانشجویان در حین تحصیل نیز می توانند مراحل اخذ پروژه کسری خدمت را طی کرده و پروژه را در طول تحصیل انجام دهند؟ باید اشاره کنیم که انجام پروژه کسری خدمت در طول تحصیل نیز امکان پذیر است.

بنابراین دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکترا می توانند بین 2 تا دوازده ماه بنا بر نوع پروژه کسری خدمت بگیرند و میزان خدمت ضرورت خود را کاهش دهند.

مشمولین باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشند که عنوان پروژه باید توسط سازمان ملی نخبگان مورد تایید قرار گرفته باشد؛ در غیر این صورت به هیچ عنوان کسری خدمت برای آنان در نظر گرفته نخواهد شد.

انجام پروژه کسری در حین خدمت سربازی چگونه است؟

با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی و جدی فارغ التحصیلان دانشگاهی مبحث خدمت سربازی است،

کسری خدمت سربازی یکی از مباحث جذاب برای مشمولین پروژه کسری خدمت سربازی است. برای گرفتن پروژه های کسری خدمت کافیست دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشید.

در موضوع مشمولان نخبه و استعدادهای برتر تبصره ای وجود دارد و مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز در صورتی که امکان ارائه پروژه تحقیقاتی را داشته باشند، می‌توانند از این امتیاز استفاده کرده و بهره ببرند.

افراد می توانند در حین تحصیل در دانشگاه و پس از فارغ التحصیلی تا زمان اعزام به خدمت سربازی درخواست پروژه های علمی و تحقیقاتی کنند. متقاضیان با آماده سازی مدارک پروژه کسری خدمت، پروژه کسری خدمت را می توانند دریافت کنند و با تکمیل پروژه مد نظر، مدت زمان خدمت خود را کاهش دهند.

مشمولین خدمت سربازی می توانند در حین خدمت نیز از پروژه کسری خدمت استفاده نمایند. افرادی که خدمت سربازی آنها به پایان نرسیده، برای گرفتن پروژه کسری حداقل باید یک ماه از مدت خدمت سربازی آنها باقی مانده باشد.

نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت به این شکل است که ابتدا بایستی افراد مدارک و سوابق تحصیلی خود را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، به سازمان مربوط به حوزه کاری خود تحویل دهند. در ادامه با توجه به علایق خود به یکی از سازمان ها و ارگان ها ارائه دهنده پروژه کسری خدمت مراجعه کرده و پروژه کسری خدمت خود را دریافت کنند.

افراد حائز شرایط می توانند به هریک از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مانند جهاد خود کفایی ارتش، دانشگاه امام حسین (ع) سپاه، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع و ... مراجعه و پروژه های تحقیقاتی خود را دریافت کنند.

انواع پروژه های کسری خدمت

پروژه های سخت و وقت گیر که بسیار طولانی بوده و داوران برای جلسه دفاع مشمولین از سازمان نخبگان در جلسه حضور پیدا خواهند کرد. با این پروژه ها از 6 ماه تا یک سال کسری خدمت وظیفه به مشمول تعلق می گیرد.

پروژه ها در این گروه نسبت به گروه اول ساده تر بوده و تنها یک داور تصمیم گیرنده برای آن در روز دفاع خواهد بود، که میزان کسری برای این نوع پروژه ها از 6 ماه نیز کمتر خواهد بود.

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت چیست؟

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت دارای قوانین و ویژگی هایی است که طبق معمول سازمان نظام وظیفه عمومی کشور آنها را تصویب کرده و به عموم مشمولین ارائه می دهد. به همین منظور کسانی که می خواهند از این پروژه ها استفاده کنند، باید شرایط خاص خود را داشته باشند.

همانطور که مطلع هستید کسری های خدمت از طریق انجام پروژه، از قوانین جدیدی است که سازمان نظام وظیفه آنها را در چند سال گذاشته تصویب کرده است. این کسری های خدمت سربازی همانطور که از اسمش نیز پیداست از طریق انجام پروژه امکان پذیر است.

مشمولین متقاضی برای انجام این پروژه ها باید شرایط زیر را دارا باشند. این شرایط را مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه ابهام با مشاوره نظام وظیفه در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

مهم ترین ضوابط و شرایط اخذ پروژه کسری خدمت

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس

داشتن مدرک تحصیلی در مقطع دکتری یا بالاتر

نداشتن غیبت غیر موجه برای خدمت سربازی

انتخاب پروژه توسط بنیاد ملی نخبگان

این شرایط فرصت مناسبی است تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها بتوانند هر چه سریع تر از مزایای این کسری های خدمت نظام وظیفه استفاده کنند.

به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب موضوع پروژه باید حتما قبل از انجام توسط سازمان بنیاد ملی نخبگان مورد تایید واقع شود. در غیر این صورت پروژه قابل قبول نخواهد بود و مشمولین نمی توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کسری خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موارد نظام وظیفه، مقالات بخش اخبار مشاوره نظام وظیفه را مطالعه بفرمایید.

سخن آخر

اغلب افراد به دنبال راهکاری برای معافیت کسری خدمت می باشند و می خواهند مدت زمان سربازی را در کمتر از ۲ سال، انجام دهند. کسری خدمت موارد بسیار متعددی را در بر می گیرد که میزان آن در هر یک از دسته بندی ها، متفاوت می باشد.

در برخی از معافیت کسری خدمت افراد فقط ۱ ماه کسری دریافت می کنند و در برخی دیگر تا بیش از یک سال نیز، کسری خدمت تعلق می گیرد. بنابراین لازم است مشمولین قبل از گذراندن کامل خدمت سربازی یا قبل از اعزام، اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن را برایتان ارائه دهیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره تخصصی نظام وظیفه احتیاج دارید، با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

مشاوره نظام وظیفه

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما