محل لوگو

دریافت کسری خدمت ایثارگری


مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگری 1402

برای دریافت کسری خدمت سربازی روش های مختلفی وجود دارد که کسری خدمت سربازی ایثارگری پدر مشمولان یکی از آن ها می باشد. اشخاصی که پدر آنان شرایط کسری خدمت ایثارگری دارند، توانایی این را دارند که از مدت زمان دو ساله سربازی خود، مدت زمان خاصی را به عنوان کسری جبهه پدر کم کنند.

کسری خدمت ایثارگری به مدت زمان حضور در جبهه پدر مشمولان بستگی دارد. پس اشخاصی که شرایط کسری خدمت ایثارگری دارند، توانایی این را دارند که با انجام مراحل اخذ کسری خدمت ایثارگری، از خدمت سربازی خود مدت زمان مشخصی را کاهش دهند. در این مقاله از آویژه سعی شده است تمامی شرایط کسری خدمت ایثارگری در سال ۱۴۰۳ در اختیار شما قرار داده شود.

منظور از کسری خدمت ایثارگری چیست؟

همان طور که آگاه هستید اگر از یک حدی مدت زمان حضور در جبهه پدر مشمولان بیشتر باشد، شخص مشمول توانایی این را دارد که از معافیت سربازی استفاده نماید. ولی چنانچه حد نصاب مدت زمان اسارت، مدت زمان ایثارگری، درصد و یا مدت جانبازی پدر مشمول به اندازه ای نباشد که شخص مشمول از خدمت سربازی معاف گردد، از کسری خدمت ایثارگری می توان استفاده کرد.

پس اشخاصی که شرایط کسری خدمت ایثارگری پدر را داشته باشند، بسته به مدت زمان حضور پدرشان در جبهه می توانند به اخذ کسری خدمت سربازی اقدام کنند. شایان ذکر است که مدت زمان کسری خدمت ایثارگری بستگی به زمان اسارت در زمان جبهه و یا زمان حضور در جبهه و میزان درصد جانبازی پدر دارد.

اگر شخصی توانست با دارا بودن حداکثر این شرایط از حداکثر مدت زمان کسری جبهه پدر استفاده نماید و باز هم درصدی از جانبازی و یا مدت زمانی از حضور و اسارت در جبهه پدر مشمول باقی مانده بود، فرزندان دیگر پدر نیز توانایی این را دارند که از شرایط کسری خدمت استفاده نمایند.

اکنون در پاسخ این پرسش که کسری خدمت ایثارگری شامل چند فرزند می گردد، می توان بیان کرد که به امتیاز پدر مشمولان بستگی دارد. چنانچه امتیاز پدر مشمول به قدری باشد که قادر باشد 2 یا 3 فرزند را پوشش دهد، تمامی فرزندان توانایی این را دارند که از کسری خدمت ایثارگری استفاده نمایند. در غیر این حال، فقط یکی از بچه ها امکان استفاده از کسری خدمت سربازی ایثارگری را دارا می باشند.

شرایط کسری خدمت ایثارگری در سال 1402

اشخاصی که شرایط کسری خدمت سربازی ایثارگری دارند در صورتی که مدارک مورد نیاز جهت اخذ این نوع از کسری خدمت ارائه دهند، توانایی این را دارند که برای کم کردن مدت زمان سربازی خود از کسری خدمت جبهه پدر استفاده کنند.

افراد سرباز غایبی که یکی از خانواده های ایثارگر هستند، توانایی این را دارند که از کسر خدمت خانواده ایثارگر خود جهت خدمت سربازی استفاده نمایند. و هم این طرح شامل همه سربازانی که در روز های آینده به خدمت سربازی اعزام می گردند و یکی از خانواده ایثارگر می باشند، می شود.

به صورت کلی برای سابقه ایثارگری علاوه بر معافیت کفالت پدر تشخیص سه زمان وجود دارد که هر کدام از آن ها برای استفاده از مدت زمان کسر خدمت جبهه پدر دارای اعتبار می باشد.

چنانچه پدر شخص مشمول در نواحی جنگی در سال های 1359 تا 27 مرداد ماه 1367 حضور داشته باشد، توانایی این را دارد که به ازای هر ماه از حضور در جبهه، برای فرزند خود 12 روز کسری خدمت بگیرند.

اگر پدر شخص مشمول پس از به پایان رسیدن جنگ تا سال 1375 در نواحی درگیر از جمله آذربایجان غربی، کردستان و یا کرمانشاه در یگان های رزمی مشغول به خدمت بوده باشد، هشتاد درصد مدت زمان خدمت آنان جزو مدت زمان ایثارگران حساب می شود.

چنانچه پدر شخص مشمول در سال های پس از جنگ نیز در نواحی و شهرهای درگیر به خدمت مشغول بوده اند، یکی از ایثارگران محسوب شده و توانایی این را دارد که از شرایط کسری جبهه پدر استفاده نمایند. این گروه از اشخاص به ازای هر ماه از خدمت خود، توانایی این را دارند که شش روز کسری خدمت اخذ نمایند.

اشخاصی که شرایط کسری خدمت سربازی ایثارگری را دارند؛ ولی پدر آنان در دوران جبهه سابقه اسارت را داشته جانباز می باشد، به ازای هر ماه اسارت قادر هستند دوازده روز کسری خدمت جبهه پدر اخذ نمایند. و هم هر یک درصد جانبازی پدر قادر است، 12روز کسری خدمت برای یکی از فرزندان داشته باشد.

شایان ذکر می باشد که خانواده هایی که فرزندان دو قلو یا چند قلو دارند، در صورت همزمانی اعزام خدمت آن ها با تقاضای خودشان، می توانند در بین فرزندان شان کسری خدمت ایثارگری سربازی را تقسیم کنند.

مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگری 1402

پونزاشخاصی که شرایط کسری خدمت ایثارگری دارند، لازم است با ارائه دادن مدارک زیر کسری خدمت سربازی را اخذ نمایند:

تیکتصویر و اصل کارت ملی شخص مشمول

تیکتصویر و اصل کارت ملی پدر شخص مشمول

تیکاصل و تصویر از همه صفحات شناسنامه شخص مشمول

تیکاصل و تصویر از همه صفحه های شناسنامه پدر شخص مشمول دارای پیشینه ایثارگری

تیک2 قطعه عکس 3 در 4 از شخص مشمول که زمینه عکس سفید و به صورت رنگی باشد.

تیکتصویر صفحه نخست شناسنامه برادر شخص مشمول: در صورتی که شخص مشمول برادر نداشته باشد، به ارائه این مدرک نیازی نیست!

تیکارائه دادن گواهی اشتغال به تحصیل برادر مشمول یا کارت پایان خدمت برادران مشمول: در صورتی که می بایست این مدرک را تهیه که شخص مشمول دارای برادر باشد.

تیککامل کردن برگه واکسیناسیون خدمت سربازی

تیککامل کردن برگه دو و هشت مربوط به دفترچه نظام وظیفه

تیکارائه دادن اصل معرفی نامه از سازمان مربوط به جبهه پدر

تیکارائه دادن همه مدارکی که مدت حضور پدر در جبهه را نشان دهد.

تیکپرداختن همه هزینه های مربوط به اخذ کسری خدمت ایثارگری نظام وظیفه

نتیجه گیری

امروزه بیشتر افراد که زمان خدمت سربازی آن ها رسیده است، به دنبال راهی هستند که از خدمت سربازی معاف شوند یا از زمان آن کسر شود. کسری خدمت ایثارگری یکی از آن روش ها می باشد که در این مقاله از آویژه سعی کردیم تمامی اطلاعات در خصوص کسری خدمت ایثارگری را در اختیار شما قرار دهیم.

شما می توانید با شماره گیری 09099071985 مشاوره لازم در خصوص کسری خدمت ایثارگری از مرکز مشاوره آویژه دریافت کنید.

سوالات متداول

علامت سوالکسری خدمت ایثار گری به چه چیزی بستگی دارد؟

کسری خدمت ایثارگری به مدت زمان حضور در جبهه پدر مشمولان بستگی دارد.

علامت سوالکسری خدمت ایثارگری برای برادران دوقلو چه شرایطی دارد؟

خانواده هایی که دارای دوقلو هستند می توانند در بین فرزندان شان کسری خدمت ایثارگری سربازی را تقسیم کنند.

 مشاوره نظام وظیفه

  انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما