محل لوگو

راهنمایی برای رشته های مورد نیاز امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی


امریه وزارت کار چگونه است؟

امریه وزارت کار در بین امریه های خدمت سربازی یکی از پر متقاضی ترین ها معرفی میشود. به همین منظور برای دریافت امریه وزارت کار باید شرایط و ضوابط آن را بررسی کرد. در این مقاله تمام مزایای امریه خدمت سربازی به ویژه امریه وزارت کار را بررسی خواهیم کرد. تا متقاضیان با اطلاعات کامل برای دریافت امریه های سازمان های مختلف اقدام کنند.

امریه سربازی به مشمولین این فرصت را میدهد تا از رفتن به خدمت آسوده شده و به جای آن در ادارات دولتی مشغول به کار شوند.

تسهیلات ارائه دهنده توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

  1. انواع معافیت های خدمت سربازی
  2. امریه خدمت سربازی
  3. کسری های خدمت وظیفه
  4. معافیت های تحصیلی
  5. و سایر مزایای دیگر

این تسهیلات از قوانین و شرایط خاصی پیروی میکنند. پس برای استفاده از هر یک از این موارد باید اطلاعاتی درباره ی قوانین و ضوابط آنها بدست آورده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. امریه های خدمت سربازی یکی از مواردی است که شرایط نسبتا آسانی داشته و درصد زیادی از جوانان قادر خواهند بود که از این مزایا استفاده کنند. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با ارائه ی امریه سربازی از علم و دانش مشمولان بهره گرفته و آن ها را در سازمان های مختلف به خدمت خواهند گرفت. مشمولین متقاضی دریافت امریه های سربازی میتوانند با توجه به شرایط خود در سازمان های مختلف مشغول به کار شوند.

رشته های مورد نیاز امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

رشته های مورد نیاز امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بطور کلی در رشته های حوزه مدیریت خلاصه می شوند. درواقع مدرک تحصیلی شما باید در راستای وظایف و ماموریت هایی که به شما واگذار می شود باشد. بطور کلی رشته هایی که مربوط به:

  • مدیریت دولتی
  • مدیریت اجرایی
  • مدیریت تکنولوژی و فناوری اطلاعات
  • مدیریت بازرگانی و مالی

می شوند و تمامی زیرشاخه ها و گرایش های آن ها در مقاطع بالاتر از کارشناسی جزء رشته های مورد نیاز امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می باشند. توجه داشته باشید که این وزارتخانه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش سربازان امریه با توجه به شرط معدل را انجام می دهد، بدین صورت که برای کسانی که از دانشگاه های دولتی روزانه فارغ التحصیل می شوند حداقل معدل 15 و برای فارغ التحصیلان شبانه و یا دانشگاه های پیام نور و آزاد و علمی کاربردی حداقل معدل 16 می باشد.

شرایط مورد نیاز برای اخذ امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

هر وزارتخانه ای برای پذیرش سربازان امریه علاوه بر شرایط عمومی که توسط سازمان نظام وظیفه مشخص می شوند یک سری از شرایط تخصصی را دارد که فقط مختص همان وزارتخانه است. شرایط مورد نیاز برای اخذ امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بدین شرح است:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی در رشته ها و مقاطع یاد شده
  • رعایت شرط معدل با توجه به نوع دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید.
  • عدم درخواست برای اخذ امریه سایر دستگاه ها و سازمان ها
  • عدم استفاده از ایست خدمت یا داشتن غیبت
  • عدم داشتن کسری خدمت( حتی مشمولانی که کمتر از 2 ماه کسری خدمت داشته باشند پذیرفته نخواهند شد)
  • و هم چنین از مهم ترین شرایط دریافت امریه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی سکونت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته می باشد یعنی این که این پذیرش سربازان امریه فقط از افراد بومی آن منطقه انجام می شود.

هم چنین همانند سایر وزارتخانه ها نیز افراد معاف از رزم و خانواده های ایثارگران و جانبازان و افراد متاهل برای دریافت امریه نسبت به سایرین اولویت دارند.

سایر نکات در مورد امریه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی

قبل از اقدام برای اخذ امریه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی باید به یک سری از نکات توجه کنید:

  • مدت زمان امریه خدمت سربازی در این وزارتخانه تحت هر شرایطی 24 ماه کامل می باشد بنابراین شما حق استفاده از هیچ گونه سهمیه ای را نخواهید داشت.
  • نقل و انتقال سربازان مطلقا ممنوع می باشد و باید حتما اشخاص در محل زندگی خود به خدمت بپردازند ولی در صورت درخواست مشمولی مبتنی بر درخواست خدمت خارج از محل زندگی خود باید آگاه باشد این وزارتخانه هیچ گونه کمکی در جهت تامین مخارج خوراک و مسکن سرباز نخواهد داشت.
  • گذراندن امریه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی به معنای استخدام در این وزارتخانه پس از پایان دوران سربازی نمی باشد.
  • با توجه به این که سربازان امریه این وزارتخانه شرایطی مشابه شرایط سایر کارمندان دارند اما باید به این موضوع دقت کنند که طبق قانون 24 ساعت روز در اختیار این وزارتخانه خواهند بود.
  • با توجه به هزینه هایی که برای آموزش سربازان امریه می شود و هم چنین سایر هزینه های مربوط به این وزارتخانه افرادی که بنا به هر دلیل قصد انصراف از امریه این وزارتخانه را دارند باید آگاه باشند که در صورت انصراف ملزم به پرداخت تمامی ضرر و زیان این وزارتخانه می باشند.

حقوق امریه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی چه میزان است؟

حقوق امریه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی همانند سربازان امریه سایر وزارتخانه ها مطابق قانون برابر با بقیه سربازان می باشد و از لحاظ حقوق هیچ گونه تفاوتی بین سربازان امریه و سایر سربازان نمی باشد.

به طور کلی در قانون حقوق سربازان بر اساس فاکتورهایی مانند:

  1. مدرک تحصیلی
  2. وضعیت تاهل
  3. منطقه خدمت( از لحاظ جزء منطقه محروم بودن ویا آب و هوای منطقه خدمت)

تعیین می شوند که بر همین اساس حقوق سرباز مجردی که در منطقه سخت خدمت نمی کند و مدرک تحصیلی اش زیر دیپلم می باشد 225000 تومان می باشد و بیشترین حقوق هم مربوط به سربازان متاهلی است که در منطفه سخت خدمت می کنند و دارای مدرک دکترای پزشکی می باشد که چیزی حدود 500000 تومان می شود و بقیه سربازان با توجه با شرایط گفته شده حقوقی با مبلغ بین این دو عدد دریافت می کنند. هم چنین برای سربازان متاهل به ازای داشتن هر فرزند مقداری به حقوق آن ها افزوده می شود.

سامانه تعاون یار چیست؟!

به دلیل رعایت کردن عدالت و این که شرایط برای اخذ امریه برای همه یکسان باشد، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ایجاد سامانه ای تحت عنوان « تعاون یار» اقدام به انجام پیش ثبت نام متقاضیان می کند. بدین صورت هر مشمولی که واجد شرایط اخذ امریه باشد می تواند با انجام پیش ثبت نام در این سایت و در صورت پذیرفته شدن برای ادامه روند ثبت نام خود به سازمان های تحت نظر این وزارتخانه مراجعه کند.

هم چنین توجه داشته باشید که برای انجام ثبت نام به یک سری از مدارک نیاز دارید که به ان ها اشاره می کنیم:

  1. اصل و کپی کارت ملی
  2. اصل و کپی شناسنامه
  3. عکس 3*4
  4. برگ سبز یا همان برگ اعزام
  5. رزومه تحصیلی
  6. تعهد نامه ( بابت 24 خدمت به عنوان سرباز امریه)
  7. کارت سبز دوره آموزشی( مدرکی جهت گذراندن دوره آموزش نظامی سربازی)

در هنگام ثبت نام اولیه در سایت باید اسکن شده این موارد را در سایت بارگزاری کنید.

امریه اداره تعاون روستایی به چه صورت است؟

پذیرش امریه اداره تعاون روستایی نیز به منظور تامین نیروی لازم جهت انجام کارهای ارگان ها و نهاد های مستقر در روستاها و مناطق محروم انجام می شود.

بدین صورت که سربازان به جای خدمت در پادگان ها مشغول به خدمت در روستاها می شوند. به دلیل این که ممکن است کار در روستاها و مکان های مختلف متفاوت باشد پذیرش در طیف بسیار گسترده ای از رشته ها و تخصص ها انجام می شود. بنابراین باید با توجه به نیاز آن روستا یا منطقه محروم اقدام به ثبت نام برای اخذ امریه کنید.

شرایط امریه اداره تعاون روستایی نیز همانند امریه سایر ارگان ها می باشد و از لحاظ حقوق، مدت خدمت و سایر موارد تفاوتی ندارد.

مدارک لازم برای امریه وزارت کار شامل چه مواردی است؟

مدارک امریه وزارت کار و ارائه ی آن به سازمان های مربوطه از آن دسته از مسائلی است که ابهامات بسیاری دارد. درصد زیادی از مشمولین از این مسائل بی اطلاع بوده و برای کسب اطلاعات از مشاوره های مختلف کمک خواهند گرفت. زیرا ارائه مدارک امریه وزارت کار به مشمولان این فرصت را میدهد تا سریع تر اقدامات خود را نسبت به دریافت امریه انجام داده و مراحل آن را سریعا پشت سر بگذرانند. مدارک زیر را سریعا آماده کرده و مراحل دریافت امریه وزارت کار را پشت سر بگذارید.

مدارک امریه وزارت کار

  • عکس 3*4 رنگی با زمینه سفید دوعدد
  • اصل کارت ملی و تصویر آن
  • اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
  • تصویر شناسنامه همسر مشمول در صورت متاهل بودن
  • مدرک تحصیلی به همراه کپی آن
  • برگه تسویه حساب با دانشگاه به منظور سندی برای اتمام تحصیل
  • رزومه ی کاری مشمول در صورت فعالیت های دیگر
  • کارت سبز اعزام به دوره ی آموزشی
  • برگه اعزام به خدمت
  • کپی شناسنامه افراد تحت تکفل مشمول

پس از آماده کردن این مدارک، مشمولین باید مراحل اقدام برای دریافت امریه وزارت کار را پشت سر گذاشته تا سریع تر به نتیجه ی مطلوب برسند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که با داشتن شرایط گفته شده در بالا میتوانند برای گرفتن امریه وزارت کار اقدام کنند. پس با دقت این شرایط را مطالعه کرده و سوالات بیشتر خود را با مشاورین مرکز آویژه در میان بگذارید. هم چنین باید به این مسئله دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای امریه وزارت کار را باید اسکن کرده و از طریق سایت مشخص شده از سوی این سازمان این مستندات و مدارک را بارگذاری کنید.

ثبت نام امریه وزارت کار

ثبت نام امریه وزارت کار از طریق بخش کارگزینی در این سازمان انجام میگیرد. پس از جمع آوری مدارک و دریافت گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی، مشمولان باید مرحله به مرحله اقدامات را پشت سر گذاشته و ثبت نام امریه وزارت کار را انجام دهند. مشمولین باید حدود 70 روز قبل از اعزام به خدمت به سازمان های امریه بگیر مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. تا بتوانند از این امریه های سربازی نظام وظیفه استفاده کنند.

سهمیه امریه وزارت کار

سهمیه امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی میان دارندگان شرایط دریافت امریه تقسیم خواهد شد. برای اطلاع از این سهمیه امریه وزارت کار، مشمولین باید اطلاعیه ها و اخبارهای امریه وزارت کار را دنبال کنند. هر ساله این سازمان ها اعلام نیاز به نیروی سرباز خود را اطلاع رسانی عمومی خواهند کرد.

سوالات متداول

ثبت نام برای امریه وزارت کار از چه طریق انجام میگرد؟

مشمولین باید برای ثبت نام امریه وزارت کار از طریق سایت این سازمان اقدام کرده و مدارک اسکن شده ی خود را در سایت بارگذاری کنند.

شرایط عمومی دریافت امریه وزارت کار کدام است؟

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، نداشتن غیبت، داشتن اعتقاد به دین مبین اسلام، نداشتن سابقه کیفری و غیره از مهم ترین شرایط عمومی دریافت امریه سربازی میباشد.

اولین مرحله پذیرش برای دریافت امریه وزارت کار کدام است؟

ارائه ی درخواست گرفتن امریه و تشکیل پرونده در اداره ی مربوطه اولین مرحله برای دریافت امریه میباشد.

مشاوره نظام وظیفه

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما