محل لوگو

بررسی نحوه دریافت کد سخا


معرفی سامانه سخا سربازی services.epolice.ir

نحوه دریافت کد سخا، یکی از مراحلی است که مشمولین باید در مورد آن بیشتر بدانند. اما اینکه نحوه دریافت کد سخا چگونه است و به چه صورت انجام می پذیرد، بسی جای سوال دارد.

می دانید که جوانان در بسیاری از کشورها، هم چنین ایران باید در یک سن مشخص به خدمت سربازی اعزام شوند. در کشور ما این مسئله با جدیت پیگیری شده و جوانان ذکور ما در سن 19 سالگی به سن مشمولیت سربازی پا می گذراند. این سن آغاز مشمولیت دوره اجباری نظام وظیفه بوده و جوانان باید برای کارهای اعزام به خدمت خود، پیگیری های لازم را انجام دهند.

قصه ی رفتن به خدمت سربازی به این آسانی که ما فکر می کنیم نیست. جوانان باید برای مدت دو سال از خانواده ی خود دور بوده و به پادگان های مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه منتقل شوند.

در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه دریافت کد سخا را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه دریافت کد سخا چگونه است؟

خدمت سربازی برای تمام آقایان یکی از مهمترین دغدغه ها محسوب می گردد و به محض رسیدن به سن مشمولیت، سوالات بسیاری برایشان مطرح می شود.

سازمان نظام وظیفه با راه اندازی سایت سازمان نظام وظیفه به نشانی اینترنتی vazifeh.police.ir به سوالات بسیاری از مشمولان پاسخ داده است.

شما برای اینکه بتوانید وارد سایت سخا شوید و از خدمات الکترونیکی این سامانه استفاده کنید، داشتن کد 5 رقمی سخا برایتان الزامی است. یا به زبانی دیگر، سازمان نظام وظیفه عمومی برای هر یک از مشمولان کدی اختصاصی در نظر می گیرد که با استفاده از این کد می توانند امور مختلف و استعلام وضعیت خدمت سربازی و مشمولیت خود را پیگیری نمایند.

معرفی سامانه سخا سربازی services.epolice.ir

سامانه خدمات الکترونیک انتظامی و یا سامانه سخا سربازی، با هدف ارائه خدمات به مشمولان و سربازان در حال خدمت از سوی سازمان نظام وظیفه راه اندازی شده است.

کلیه مشمولانی که مراحل مربوط به ارسال دفترچه را انجام داده اند و کد سخای خود را از دفاتر پلیس +10 دریافت کرده اند، می توانند به سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی اینترنتی services.epolice.ir و یا sakha.epolice.ir وارد شوند و مراحل مربوط به ورود به این سامانه را انجام دهند.

پس از ورود به سامانه سخا سربازی با کد ملی و کد سخا، امکان استفاده از بسیاری از خدمات سازمان نظام وظیفه برای سربازان و مشمولان نظام وظیفه فراهم می شود.

سامانه سخا سربازی، سامانه ای است که برای ارائه خدمات غیر حضوری به سربازان و مشمولان خدمت سربازی روی کار آمده است. به همین خاطر، کلیه مشمولان و سربازان نظام وظیفه می توانند به سامانه سخا سربازی به نشانی services.epolice.ir وارد شوند و از خدمات غیر حضوری که در این سامانه ارائه می شود، استفاده نمایند.

برای ورود به سایت سخا سربازی، لازم است که مشمولان ابتدا کد سخا سربازی خود را دریافت کرده باشند.

کد سخا سربازی یک کد 5 رقمی است که بعد از طی کردن مراحل ارسال دفترچه در دفاتر پلیس +10 به مشمولان داده می شود. در صورتی که این کد را در اختیار دارید، می توانید طبق مراحل زیر به سامانه سخا نظام وظیفه وارد شوید.

 

نحوه دریافت کد سخا اینترنتی

نحوه دریافت کد سخا اینترنتی شاید از اولین کارهایی باشد که مشمولین می توانند از این طریق کارهای مربوط به نظام وظیفه ی خود را انجام دهند.

برای انجام مراحل خدمت مقدس سربازی مشمولین نیازمند یادگیری درباره ی نحوه دریافت کد سخا اینترنتی می باشند. به این منظور ما در این مقاله راجع به نحوه دریافت کد سخا و سایر مسائل نظام وظیفه اطلاعات مهمی در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

همانطور که در بالا نیز گفتیم درصد زیادی از مشمولین قصد دارند که برای انواع معافیت های سربازی اقدام کنند.

جالب است بدانید که برای اقدام هرگونه دریافت معافیت نیز مشمولین باید کد سخا دریافت کرده و نحوه دریافت کد سخا اینترنتی را نیز بیاموزند. اما این معافیت ها چیست و با چه عنوان هایی شناخته می شوند تا بتوان آنها را پیگیری کرد؟

انواع معافیت های موجود بر اساس قوانین جدید نظام وظیفه

معافیت کفالت پدر

معافیت های پزشکی

معافیت های مددجویان

معافیت ایثارگری

معافیت شرط سنی

معافیت تحصیلی

معافیت تک فرزندی

معافیت کفالت معلولین

معافیت کفالت مادر

و سایر معافیت های دیگر

اما سوال اینجاست که کد سخا چگونه بدست می آید؟ یا اینکه از طریق اینترنت چگونه می توانیم کد سخا بدست آوریم؟ استفاده از کد سخا برای پیگیری کدام مراحل خدمت وظیفه صورت می گیرد؟

باید در جواب کلی بگوییم که مشمولین برای پیگیری از تمام مراحل کارهای خود در سازمان نظام وظیفه به این کد مهم نیاز دارند. اما اینکه این کد چگونه برای مشمولین فعال می شود، به نوبه خود سوال مهمی است.

ما در ادامه نحوه ی دریافت این کد مهم و کاربردهای آن را به طور مفصل شرح خواهیم داد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد سخا

  • تکمیل کردن فرم های مربوطه
  • انجام معاینات اولیه
  • انجام یکسری آزمایشات اولیه
  • تکمیل کردن برگه معاینه
  • انجام واکسیناسیون سربازی
  • تحویل تمامی مدارک به پلیس +10
  • دریافت کد سخا 5 رقمی

 

راهنمای ورود به سامانه سخا سربازی

سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir این امکان را برای افراد محیا کرده است که بتوانند با رفتن به این سایت، از وضعیت نظام وظیفه خود به صورت غیر حضوری و آنلاین مطلع شوند.

پونزبرای استعلام وضعیت نظام وظیفه، مطابق راهنمای ارائه شده، از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی مراحل زیر را انجام دهید:

برای ورود به سامانه و پورتال شخصی خود در سامانه سخا، آدرس services.epolice.ir را در مرورگر خود تایپ کنید تا به طور مستقیم به سایت وارد شوید. در صفحه باز شده، در قسمت اول کد ملی و در قسمت دوم کد سخا خود را وارد کنید. در نهایت پس از وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید یا نمی توانید با رمز خود وارد شوید، روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کنید تا رمز جدید بسازید. اکنون در صفحه باز شده، نام کاربری و شماره موبایل خود را وارد کنید.

توجه کنید که شماره شما باید در سامانه وظیفه عمومی ثبت شده باشد. در غیر این صورت، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید تا شماره شما را در سامانه ثبت کنند. پس از ورود شماره موبایل، رمز عبور شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت کلمه عبور قبلی وارد کنید و رمز جدید برای خود بسازید و در آخر، روی ذخیره کلیک کنید.

راهنمای استعلام وضعیت نظام وظیفه services.epolice.ir

سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir این امکان را برای افراد محیا کرده است که بتوانند با رفتن به این سایت، از وضعیت نظام وظیفه خود به صورت غیر حضوری و آنلاین مطلع شوند.

پونزبرای استعلام وضعیت نظام وظیفه، مطابق راهنمای ارائه شده، از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد سامانه services.epolice.ir شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

در صفحه باز شده، در قسمت سمت چپ، روی گزینه خدمات الکترونیک کلیک کنید و در منو باز شده، روی گزینه وظیفه عمومی و سپس روی گزینه استعلام کلیک کنید. در قسمت استعلام می توانید تاریخ شروع و پایان خدمت و موارد دیگر را مشاهده کنید.

نحوه دریافت کد سخا پیامکی

نحوه دریافت کد سخا پیامکی به طور کلی از طریق مراکز خدمات الکترونیک انتظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال های گذشته مسئولیت دریافت اطلاعات و مدارک مشمولین نظام وظیفه به مراکز پلیس + 10 واگذار شده است. به همین دلیل مشمولین برای انجام تمام امور مرتبط با خدمت سربازی خود و حتی گرفتن انواع معافیت ها، اول از هرچیز باید به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10 مراجعه کنند.

نحوه دریافت کد سخا پیامکی نیز از این طریق امکان پذیر می باشد. مشمولین محترم می توانند برای نحوه دریافت کد سخا اینترنتی برگه های اعزام به خدمت خود و یا سایر مدارک را از مراکز مربوطه دریافت کنند. سپس پس از تکمیل درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

بعد از انجام این مراحل، مشمولان می توانند کد سخا خود را از پلیس +10 دریافت کرده و از طریق سیستم وضعیت خود را مشاهده کنند. وضعیت نظام وظیفه و خدمت سربازی مشمولین از طریق این کد قابل رویت می باشد.

استعلام وضعیت مشمولین از طریق سایت نظام وظیفه با کد شناسایی ملی و کد سخای دریافت شده توسط مشمول قابل مشاهده است. این کد در موارد گوناگونی استفاده شده و برای استعلام در مورد زمینه های مختلف قابل استفاده می باشد، که در اینجا راجع به این وضعیت ها صحبت خواهیم کرد و اطلاعات مناسبی در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه

نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه برای موارد گوناگون استفاده می شود.

پونزمشمولینی که کد سخای خود را از طریق دفاتر پلیس +10 دریافت می کنند، برای موارد زیر می توانند از آن بهره مند شوند:

 

با استفاده از کد سخا چه اقداماتی را می توان انجام داد؟

در صورتی که فرد مشمول نظام وظیفه کد را دریافت کرده باشد، دیگر مجبور نیست برای اطلاع از وضعیت نظام وظیفه خود به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نماید؛ مشمولین با این کد می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص نظام وظیفه را به صورت غیر حضوری و با استفاده از اینترنت به دست آورند.

در صورتی که کد سامانه سخا را داشته باشید، می توانید با مراجعه به سامانه سازمان نظام وظیفه عمومی و قسمت خدمات الکترونیک، از امکانات این سامانه بهره ببرید.

پونزبرخی از این امکانات عبارتند از:

استعلام وضعیت مشمولیت

استعلام پایان تاریخ معافیت تحصیلی

استعلام تاریخ و محل اعزام به خدمت

استعلام وضعیت مجوز خروج از کشور

استعلام وضعیت امریه

استعلام کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت سربازی

 

سخن آخر

دریافت کد سخا با استفاده از سرویس های پیامکی و اینترنتی، امکانی است که به مشمولان نظام وظیفه برای آگاهی از آخرین شرایط اعزام به خدمت و معافیت خود داده شده است.

تمامی افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند، باید این کد را جهت انجام کلیه امور سربازی خود مانند مراحل اعزام و غیره دریافت کنند.

سامانه خدمات الکترونیک سخا به نشانی services.epolice.ir برای کلیه افراد آماده به خدمت سربازی در پادگان های مختلف، جهت دریافت این کد به صورت اینترنتی فعال شده است.

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه دریافت کد سخا و اهمیت و کاربردهای آن را برایتان توضیح دهیم. چنانچه در این زمینه سوال یا ابهامی دارید، با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. همچنین مشاوران و کارشناسان این مجموعه آماده ارائه مشاوره تخصصی نظام وظیفه به شما عزیزان می باشند.

از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتاستعلام دریافت کد سخا چگونه است؟

برای استعلام این نوع کد، مشمول باید مدارک اعزام خود را به نزدیکترین مراکز خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده تا کد سخا برای آنها فرستاده شود. پس از دریافت این کد 5 رقمی، مشمول می تواند تمامی وضعیت خود را در سایت نظام وظیفه مشاهده کرده و از روند کارهای خود اطلاع کامل داشته باشد.

سوال علامتکد سخا چیست؟

کد سخا یک کد پنج رقمی است که به مشمولین خدمت سربازی تعلق می گیرد. این کد مربوط به مسائل نظام وظیفه می باشد و استعلام تمام موارد سازمان نظام وظیفه از طریق این کد به همراه کد ملی مشمولین قابل مشاهده می باشد. پس برای دریافت این کد از مشمولین درخواست می شود که سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.

سوال علامتاستعلام وضعیت نظام وظیفه با کد سخا چگونه است؟

استعلام وضعیت نظام وظیفه با در اختیار داشتن کد سخا بسیار آسان است. برای آشنایی با این روند به مقاله فوق مراجعه نمایید و از آموزش تصویری نحوه ورود به سامانه سخا و استعلام وضعیت نظام وظیفه بهره ببرید.

 مشاوره نظام وظیفه

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما