محل لوگو

راهنمای کامل بخشش مشمولین غایب خدمت سربازی


به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از معاونت وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه طرحی مبنی بر بخشودگی مشمولان غایب استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است بدین صورت که این افراد اگر کمتر از 6 ماه غیبت داشته باشند مشمول این طرح خواهند شد.

طبق اعلامیه جدید تمامی مشمولین غایب که از سال 55 به بعد متولد شده اند موظف هستند قبل از احضار قرارگاه و پیگیری روند قانونی نسبت به دریافت دفترچه خدمت خود و اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند. در این میان آن دسته از افرادی که کمتر از 6 ماه غیبت داشته باشند شامل طرح پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح در کرمانشاه خواهند شد.

تحت چه شرایطی مشمولین شامل بخشودگی می شوند؟

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود فرمودند بخشش اضافه خدمت در استان کرمانشاه در صورتی انجام می شود که افرادی که 6 ماه اضافه خدمت سنواتی دارند به صورت خود معرف اقدام کنند و درخواست اعزام به خدمت سربازی داشته باشند. البته این افراد زیر نظر گرفته می شوند و در صورت داشتن برخورد مناسب در طول خدمت و عدم غیبت و فرار در حین خدمت این بخشودگی برای آن ها اعمال خواهد شد.

ایشان فرمودند در صورتی که افراد اقدام به معرفی خود جهت اعزام به خدمت نکنند، در هنگام مراجعه به ارگان های دولتی و یا کلانتری شناسایی خواهند شد و پس از آن روند اعزام به خدمت آن ها از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد. در این صورت دیگر شامل بخشودگی نمی شوند و با ان ها مطابق با ماده 10 قانون نظام وظیفه برخورد خواهد شد که مطابق آن محدودیت هایی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

آیا بخشودگی مشمولان غایب استان کرمانشاه به صورت کامل خواهد بود؟

معاونت وظیف عمومی در استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا اضافه خدمت افراد غایبی که به صورت داوطلبانه اقدام کرده اند به صورت کامل بخشیده می شود پاسخ داد:

خیر بدین صورت نیست که تمامی این اضافه خدمت بخشیده شود، بلکه بر اساسی شرایطی که ذکر شده و با توجه به نظر مساعد فرمانده شخص مذکور هنگام ارجاع پرونده شخص به مراجع بالاتر این افراد به صورت خود معرف شناسایی خواهند شد و در اعمال مجازات برای این افراد تا حدی مساعدت خواهد شد ولی بخشودگی کاملی در کار نیست.

به همین منظور قرار شده است که برای مشمولین خود معرف این امتیازات در نظر گرفته شود:

  • کاهش میزان اضافه خدمت این افراد تا حد ممکن
  • گذراندن خدمت سربازی در نزدیکی محل زندگی خود تا حد امکان
  • مشمولین متاهل به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت دریافت خواهند کرد
  • هم چنین سعی می شود که در هفته 1 یا 2 روز را مرخصی گرفته و در کنار خانواده خود بگذرانند.

هم چنین ایشان فرمودند که طرح بخشش مشمولین خدمت سربازی در استان کرمانشاه قرار است در مدت محدودی اجرا شود و قابل تمدید نمی باشد بنابراین برای افرادی که شامل این طرح می شوند بهترین فرصت است تا هرچه می توانند از میزان مجازات خود کم کنند. پس از اتمام این دوره حتی در صورت خود معرفی شخص مشمول هیچ گونه بخشودگی ای برایش در نظر گرفته نخواهد شد.

 

محدودیت های اجتماعی مشمولین غایب

طبق قانون 63 مکرر خدمت وظیفه عمومی افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند ولی به دلایلی از اعزام به خدمت سربازی امتناع می ورزند دچار محدودیت های اجتماعی ای می شوند که در ادامه برای شما آورده ایم:

  • این گونه افراد از دریافت هرگونه وام و کمک مادی از طریق موسسات دولتی و بانک ها و صندوق های مربوط به دولت در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن محروم خواهند شد.
  • امتیاز کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر ها و روستاها، انجمن های قانونی کشور و مجلس شورای اسلامی را از دست خواهند داد.
  • از لحاظ تحصیلی نیز برای این افراد مشکل پیش خواهد آمد و امکان دریافت مدارک مربوط به آموزش عالی( کارشناسی به بالا) را نخواهند داشت.
  • این افراد مجاز به اخذ پروانه کسب نخواهند بود.
  • حق فعالیت در شرکت ها و نهاد های تعاونی و غیر دولتی را نخواهند داشت.
  • و هم چنین استخدام این افراد در شرکت های دولتی و غیر دولتی ممنوع خواهد بود ( رسمی، روزمزد و پیمانی) و حق دریافت حقوق ماهانه را نیز ندارند.

علاوه بر محدودیت های اعمال شده برای شخص مشمول غایب در صورتی که واحد صنفی و یا شرکتی قانون شکنی کند و این گونه افراد را استخدام کند برابر قانون جریمه خواهد شد و ملزم به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه خواهد شد.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر ‍‍‍پسر ایرانی خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و … محروم خواهید شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کادری مجرب می توایند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

  • امریه سربازی:

اگر دارای تحصیلات عالی باشید ما به شما در ‍پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید کمک می کنیم.

  • معافیت خدمت سربازی:

در قوانین سازمان نظام وظیفه راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

  • کسری خدمت سربازی:

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند تا بتوانید بهترین انتخاب را( در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.

مشاوره نظام وظیفه

  انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما