محل لوگو

سیر تا پیاز استشهاد محلی برای معافیت سربازی


سیر تا پیاز استشهاد محلی برای معافیت سربازی

استفاده صحیح و قانونی از معافیت سربازی، می‌تواند به ارتقای کارآمدی نظام وظیفه و استفاده بهینه از توانمندی‌های جوانان در عرصه‌های مختلف کشور کمک کند.

معافیت سربازی، زمانی که به درستی و در چارچوب قوانین و مقررات اعمال شود، می‌تواند به نفع جامعه و کشور باشد.

در دست داشتن برگه استشهاد محلی برای معافیت سربازی از مدارک مورد نیاز و ضروری برای دریافت هر شکلی از معافیت ها از دوران خدمت به شمار می رود. سازمان نظام وظیفه بر مبنای استناد به آنچه در برگه استشهاد به عنوان مدرک قابل اثبات از ادعای مشمول درج شده است، نسبت به بررسی درخواست معافیت سرباز اقدامات لازم را به عمل می آورد.

متن این استشهاد محلی با توجه به نوع درخواست معافیت متفاوت خواهد بود. متون استشهاد محلی برای کفالت پدر، کفالت مادر و غیره نوشته می شود و به امضا شهود و بستگانی که از نزدیکان مشمول هستند؛ می رسد.

مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله به بررسی و ذکر نمونه های متن استشهاد محلی در انواع معافیت ها پرداخته اند تا مشمولان از اطلاعاتی که لازم است تا در برگه استشهاد درج نمایند، مطلع شوند.

استشهاد محلی برای معافیت سربازی

استشهادیه یک فرم کتبی است که به صورت دستی یا چاپی تنظیم شده است و افرادی که از نزدیکان یا آشنایان درخواست دهنده استشهاد هستند، قسمت های مربوطه را پر کرده و امضا می کنند.

متن استشهادیه محلی شامل اطلاعاتی خواهد بود که شخص تنظیم کننده خواهان تایید آن ها است. استشهادیه محلی با قانون شهادت دادن شهود متفاوت است. چرا که امضا کنندگان باید در صورت نیاز در دادگاه حاضر شده و صحت متن امضا شده را تایید کنند.

ارائه استشهاد محلی برای دریافت معافیت های سربازی قانون مهم سازمان نظام وظیفه بوده و داشتن آن برای هر کدام از متقاضیان الزامی است.

پر کردن برگه استشهاد محلی معافیت به طور معمول با هدف اخذ کفالت انجام می گیرد. معافیت کفالت در انواع مختلفی چون کفالت پدر و کفالت مادر و غیره تعریف شده است.

مشمولینی که دنبال دریافت معافیت از خدمت سربازی هستند در اولین اقدام باید در پی جمع آوری امضا برای برگه استشهاد محلی باشند.

برگه های استشهادی با توجه به نوع معافیت درخواستی متقاضی دارای متون متفاوتی است که لازم است افراد با نحوه نوشتن آن آشنایی داشته باشند. در ادامه به شرح بیشتر و ارائه نمونه متن استشهاد محلی برای معافیت سربازی پرداخته می شود.

اهمیت استشهاد محلی

چنانچه مشمولی تقاضای دریافت معافیت با دلایل مختلف شخصی را داشته باشد لازم است که بتواند ادعاهای خود را برای دریافت معافیت به نحوی که برای سازمان نظام وظیفه قابل قبول باشد اثبات کند.

اثبات ادعا در محاکم قضایی و نظامی و سایر ارگان ها نیاز به ارائه مدرک کافی و شهود در دسترس دارد. این مدارک و شاهدینی که آن ها را امضا می کنند به عنوان سند قابل اثبات به سازمان ارائه می شود. بعد از ارائه مستندات، کمیسیون مربوطه فرد را فراخوانده و به وضعیت ادعایی او رسیدگی می کند.

در این بین باید افرادی باشند که بتوانند صحت صحبت های مشمول را علاوه بر خود او تایید و تصدیق کنند. از این رو داشتن استشهادیه محلی برای دریافت معافیت سربازی بسیار مهم است. همچنین متنی که برای این استشهادیه نوشته می شود به اندازه خود استشهادیه اهمیت دارد که به درستی و طبق ضوابط مد نظر مکتوب شده و به امضای شاهدین رسیده باشد.

موارد مندرج در متن استشهادیه محلی

آنچه در متن استشهاد محلی باید قید شود شامل مواردی است مانند نام و نام خانوادگی افرادی که به عنوان امضا کننده برگه، خود را معرفی می کنند. نسبت آن ها با تنظیم کننده استشهاد و شرح نحوه آشنایی با او از دیگر مواردی است که به عنوان متن استشهاد محلی با جزییات لازم ذکر می شود. بنابراین مشمول برای تکمیل استشهاد محلی برای معافیت سربازی اول باید متن خود را متناسب با نوع معافیت نوشته و درباره شرایط فعلی خود و مکفول توضیح بدهد.

پس از تکمیل شدن بخش مربوط به اطلاعات هویتی امضاکنندگان که کد ملی و اثر انگشت و امضا را نیز شامل می شود، نوبت به متن اصلی استشهاد محلی می رسد. در این قسمت با توجه به نوع معافیت درخواستی، متقاضی باید شکل معافیتی که در پی گرفتن آن است را قید کند.

به طور مثال متن استشهاد محلی، برای معافیت کفالت پدر یا دریافت کفالت مادر است که بعد از درج نکات ضروری و ارائه آن به سازمان نظام وظیفه، آن ها موظف هستند مراحل تفحص را شروع کرده و از تمامی افرادی که صحت ادعاهای مشمول را تایید و مشخصات خود را به عنوان مطلع ثبت کرده اند پرس و جو کنند.

مسلم است که باید آنچه از اطلاعات طرفین قید می شود صادقانه باشد و از درج اطلاعات کذب که در رای نهایی تاثیرگذار خواهد بود خودداری شود. همین نکات، آشنایی با شیوه نوشتن متن استشهادیه را نیز لازم و ضروری کرده و باید مشمولین با شکل نوشتاری هر یک از این استشهادها برای رسیدگی بهتر و سریعتر فرایند دریافت معافیت آشنایی داشته باشند.

استشهاد محلی برای معافیت کفالت

مردان جوانی که به سن 18 سالگی می رسند باید بین ادامه تحصیل در دانشگاه و یا ادامه مسیر زندگی در پادگان های نظامی یکی را انتخاب کنند. آن دسته از افرادی که به هر دلیلی دانشگاه رفتن را انتخاب نمی کنند و از طرفی رفتن به خدمت سربازی را نیز به راحتی برنمی تابند با توجه به شرایط و ضوابط حاکم بر سازمان نظام وظیفه برای دریافت انواع معافیت از سربازی اقدام می کنند. معافیت کفالت یکی از همین نوع معافیت ها است که مشمول می تواند به دو صورت دائم و موقت از آن استفاده کند.

در معافیت کفالت مشمول به دلایل مختلفی که اعضای خانواده او را تحت تاثیر قرار می دهد از اعزام به سربازی کنار گذاشته می شود. کفالت مادر و کفالت پدر رایج ترین این نوع معافیت ها است. برای دریافت این معافیت در گام اول تهیه استشهاد محلی برای معافیت کفالت لازم است.

متن استشهاد محلی برای کفالت پدر

در بخش قبلی چنانچه گفته شد درخواست دهنده علاوه بر فراهم کردن مستندات لازم، از اهالی محل سکونت و همچنین آشنایان خود متنی مبنی بر اعلام صداقت در گفته های خود باید تهیه کند و به امضای آن ها برساند. همچنین ذکر شد که متن این استشهادیه های محلی با توجه به نوع درخواست معافیت متفاوت خواهد بود. در ادامه نمونه متن استشهاد محلی برای معافیت سربازی با کفالت پدر آورده شده است. اگر مشمول به دنبال گرفتن معافیت با کفالت پدر باشد می تواند چنین متنی را به عنوان متن استشهاد محلی برای کفالت پدر آماده کرده و به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد.

جناب آقای ………………

رییس محترم اداره نظام وظیفه استان …………………..

موضوع: درخواست معافیت از خدمت سربازی

 

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند فرزندم ………….. امسال مشمول خدمت مقدس سربازی شده است. با عنایت به اینکه تنها فرزند پسر خانواده است و حضور او به معیشت خانواده کمک زیادی کرده است، اعزام او به خدمت سربازی، خانواده را با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد کرد. اینجانب نیز به دلیل مشکلات جسمی و پزشکی قادر به اداره امور اقتصادی نیستم که مدارک پزشکی به پیوست ارائه شده است.

لذا از مقام محترم تقاضا دارم که مراتب رسیدگی به وضعیت سربازی فرزندم را مطابق با ماده و تبصره …………………. قانون نظام وظیفه در نظر گرفته و نسبت به معافیت از خدمت سربازی فرزندم دستور لازم را ابلاغ بفرمایید.

از حسن توجه و دستور مساعد آن مقام محترم کمال تشکر و امتنان را دارم.

با احترام

پدر سرباز………………..

مشاوره نظام وظیفه

  انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما