محل لوگو

دفترچه سربازی چیست؟


دفترچه سربازی یعنی چه (الزام تکمیل دفترچه برای سربازی)

همانطور که می دانید، همه کسانی که به سن 18 سالگی می رسند باید برای خدمت سربازی و یا معافیت اقدام نمایند. برای اعزام به خدمت، نیاز است تا دفترچه سربازی را از پلیس +10 بگیرید و با اطلاعات درست، دفترچه را تکمیل کنید.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای تحصیلی میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

دفترچه سربازی چیست؟

برای اینکه برای خدمت سربازی، اقدام نمایید، نیاز است تا این دفترچه رو پر کنید، این دفترچه شامل اطلاعات دقیقی از شماست که باید تکمیلش کنید، این دفترچه شامل بخش های مختلفی هست و اطلاعات دقیقی شامل روش های کسری خدمت و معافیت سربازی، نحوه اعزام به خدمت و موارد دیگر که برای اعزام به سربازی نیاز خواهید داشت، در اختیارتان قرار خواهد داد. دفترچه را می توانید از سایت سازمان نظام وظیفه دانلود و تکمیل نمایید.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

نحوه تکمیل دفترچه سربازی

همانطور که گفته شد در دفترچه سربازی فرم های مختلفی وجود دارد و چنانچه فرد بخواهد از کسری خدمت یا معافیت سربازی برخوردار شود، باید فرم های مربوط به این بخش ها را تکمیل نماید.

حتما دقت کنید که اطلاعات فردی، تحصیلی، خانوادگی خود را به طور دقیق وارد کنید:

در مرحله اول فرم های مربوط اطلاعات شخصی را تکمیل نمایید.

در مرحله دوم باید فرم تحصیلی خود با توجه به دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی خود تکمیل نمایید. این فرم باید مهر مدرسه خورده باشد.

پس از آن باید فرم واکسیناسیون را تکمیل کنید. برای تکمیل این فرم باید به مراکز بهداشت مراجعه کنید و این فرم باید مهر بهداشت بگیرد.

فرم های دیگر بستگی به نوع درخواست شما دارد، اگر قصد خدمت یا معافیت دارید با توجه به درخواست خود باید این فرم ها تکمیل نمایید.

پس از تکمیل، فرم هارا همراه مدارک مورد نیاز، به مراکز پلیس +10 تحویل دهید. پس از قبولی مدارک و فرم ها، مدارک شما به سازمان نظام وظیفه ارسال می شود.

هر سوال و موردی در این زمینه داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از تخصص و تجربه آنان راهنمایی بگیرید.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از تاثیر مدرک در سربازی با مشاوران آویژه تماس برقرار کنید.

چه زمانی باید برای اعزام به خدمت اقدام کنیم

طبق قانون کشورمان ایران، هر مردی که به سن 18 سالگی می رسد، می بایست به خدمت سربازی برود، به طور دقیق تر هر مرد ایرانی از اول ماهی که در آن به سن 18 سالگی می رسد، مشمول مقررات نظام وظیفه می شود.

بنابراین اگر مردی بعد از رسیدن به سن 18 سالگی هیچ گونه معافیتی نداشته باشند تا یک سال فرصت دارد برای انجام مراحل اعزام به خدمت سربازی اقدام کند.

معمولا مردانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، بعد از فارغ التحصیلی تا یک سال فرصت دارند وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند، مگر اینکه درخواست تمدید و تعجیل اعزام به خدمت سربازی را ارائه دهند.

طبق قوانین ستاد کل نیروهای مسلح، کسانی که دیپلم خود را دریافت کرده اند؛ اما تا یک سال مراحل اعزام به خدمت خود را انجام نداده اند، میتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند؛ مشمولان تا یک هفته بعد از کنکور سراسری مهلت دارند که به دفاتر پلیس +10 مراجعه و مراحل ارسال دفترچه خدمت نظام وظیفه خود را انجام دهند، و در صورتی که مشمولان در دانشگاه قبول شوند، تا پایان تحصیلاتشان از خدمت سربازی مرخص میشوند.

بیشتر بخوانید: کارت پایان خدمت سپاه

برگه سفید سربازی چیست؟

مشمولان خدمت سربازی پس از صادر شدن برگه سبز خدمت، باید یک هفته قبل از اعزام به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و برگه سفید یا (معرفی نامه) خود را تحویل بگیرند، بعد از تحویل برگه سفید مراحل رفتن به سربازی تمام می شود.

در برگه سفید اطلاعاتی مانند: تاریخ اعزام به خدمت، محل اعزام به خدمت، آدرس محل اعزامی و نحوه اعزام به خدمت ذکر شده است. مشمولان خدمت سربازی باید در تاریخ درج شده در برگه سفید، به پادگان مورد نظر مراجعه کرده و خود را معرفی کنند.

در پایان

در این مقاله با دفترچه سربازی و نحوه پر کردن فرم اعزام به خدمتت سربازی آشنا شدیم و جزئیات بیشتری را در این باره بیان کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های حرفه ای از مرکز مشاوره آویژه از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه با تخصص و دانش ویژه شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول

مراحل ثبت نام خدمت سربازی چگونه است؟

کسانی که به سن قانونی( 18 سال ) رسیده باشند، باید دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل نمایند که جزئیات بیشتر در این مقاله درج شده است.

برگه سفید در اعزام به خدمت سربازی چیست؟

برگه سفید یا همان معرفی نامه برگه ای است که اطلاعات مانند تاریخ اعزام و… در آن درج شده که در متن مقاله توضیحات بیشتر داده شده است.

  انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما