محل لوگو

راهنمای کامل مدارک مورد نیاز استخدام شرکت نفت1403


نحوه استخدام و پذیرش در شرکت نفت

اگر ایده‌پرداز و خلاق هستید و از حل چالش‌های پیچیده لذت می‌برید، شرکت نفت بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای شماست. در این مجموعه، می‌توانید با ارائه ایده‌های نوآورانه و ابتکارات خلاقانه، در مسیر پیشرفت صنعت نفت گام بردارید و نقشی اثرگذار در ارتقای راندمان و کارایی آن ایفا کنید.

 

شرکت نفت هر ساله و با توجه به نیاز های کادر پرسنل خود از طریق آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو می کند. این سازمان در طیف وسیعی از مشاغل در سال 1403 اقدام به جذب نیرو می نماید.

اگر مایل هستید تا لیست رشته های استخدامی شرکت نفت در سال 1403 را به صورت دقیق مطالعه کنید می توانید از وبسایت مرکز مشاوره آویژه بازدید کنید.

مرکز مشاوره آویژه با سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات مشاوره استخدامی برای انواع آزمون های استخدامی بهترین انتخاب برای شما است تا بتوانید این مسیر را با موفقیت طی کنید.

برای استخدام در شرکت نفت و سازمان های تابعه آن باید شرایط عمومی و اختصاصی خاصی را احراز نمایید. سپس مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کرده و برای ثبت نام اقدام نمایید.

شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام شرکت نفت در سال 1403

شرایط عمومی:

  • متقاضی باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • داوطلبان باید پیرو دین اسلام یا یکی از ادیانی که در قانون جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش است باشند.
  • متقاضیان ملزم به رعایت و اجرای قوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید از آن تخطی کنند.
  • متقاضیان نباید سابقه سوء مصرف هیچ نوع از مواد مخدر را در سابقه خود داشته باشند
  • متقاضیان نباید دارای سوابق محکومیت جزایی و کیفری در پرونده و سابقه خود باشند و امکان اخذ سوء پیشنه را داشته باشند.
  • افراد نمی توانند بازنشسته هیچ یک از دستگاه های اجرایی باشند.
  • داوطلبان نباید هیچ گونه ممنوعیتی برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی داشته باشند. لازم به ذکر است داوطلبان نباید جزو دسته بازنشسته، بازخرید خدمت و انفصال دائم از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضائی یا قانونی ذی‌صلاح باشند.
  • سلامت جسمانی و روانی متقاضیان برای انجام صحیح شغل محوله از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • داوطلبان آقا باید دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و قانونی از سازمان نظام وظیفه باشند.

نکته مهم این است که در ابتدای فرآیند استخدامی مبنا بر اعتماد و صداقت بوده اما اگر در هر مرحله از فرآیند استخدام مشخص شود که داوطلب صداقت کافی را نداشته و یا دارای شرایط ذکر شده نیست فرآیند استخدامی برای او متوقف خواهد شد.

شرایط اختصاصی

  • شرایط سنی مورد پذیرش برای آزمون استخدامی شرکت نفت به صورت حداقل 20 و حداکثر 40 سال است. لازم به ذکر است فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان بیش از 25% و رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه فعالیت داوطلبانه در جنگ را دارند مشمول محدودیت سنی نمی شوند. همچنین برای حمایت از قانون جوانی جمعیت به ازای هر فرزند به مدت یک سال به محدودیت ذکر شده اضافه می شود. توجه داشته باشید که این قانون تا سقف حداکثر 5 سال قابل پذیرش است. از طرف دیگر بر طبق قوانین صندوق بازنشستگی این سازمان سن نهایی پذیرفته شدگان خانم مجاز به سقف 40 و آقا 50 سال می باشد.
  • کلیه داوطلبان موظف به فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های مورد پذیرش وزارت علوم هستند. در صورتی که داوطلبان فارغ التحصیل خارج از کشور هستند باید مدارک تحصیلی آنها به تایید وزارت علوم برسد. ضمنا توجه داشته باشید که تاریخ فارغ التحصیلی باید قبل از برگزاری آزمون کتبی ( حتی یک روز) باشد.
  • داوطلبانی که گواهی موقت پایان تحصیلات را برای استخدام ارائه نموده اند مدت اعتبار آن گواهی برای پذیرش مهم است و پس از پایان مدت اعتبار آن داوطلب موظف به ارائه مدرک فارغ التحصیلی است.
  • برای شرکت نفت ستاره خلیج فارس تمامی داوطلبان به جز رشته مهندسی شیمی باید از ساکنان استان هرمزگان باشند.
  • در صورتی که داوطلبان دارای معافیت پزشکی برای نظام وظیفه هستند پس از پذیرش در آزمون کتبی و مصاحبه و در صورتی که از نظر پزشکان مورد تایید این سازمان مشکلی وجود نداشته باشد امکان استخدام را خواهند داشت.
  • داوطلبانی که برای شغل اپراتور ماشین آلات سنگین متقاضی هستند موظف به ارائه گواهینامه پایه یک و دو هستند.
  • داوطلبانی که مایل هستند در بخش آتش نشانی مشغول به کار شوند باید فاکتورهای شاخص توده بدنی(BMI) بیشتر از 25 و قد بالاتر از 175 سانتی متر را دارا باشند.
  • درصورتی که داوطلبان خدمت سربازی را طی کرده باشند مدت زمان ان برای تعیین سقف سنی داوطلب محاسبه خواهد شد.
  • برای شغل آتش نشانی و رانندگی ماشین آلات سنگین حداکثر سن با احتساب مدت زمان سربازی برابر با 30 سال تعیین شده است.

مدارک مورد نیاز استخدام شرکت نفت1403

یکی از ارکان اصلی برای استخدام در شرکت نفت مدارک لازم برای ثبت نام است. توجه داشته باشید که این مدارک باید دارای کیفیت بالا و کاملا خوانا باشد.

پونزمدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • فایل اسکن شده از عکس پرسنلی داوطلبان در ابعاد 3*4 و با پس زمینه سفید ( لازم به ذکر است عکس نباید دارای جای منگنه و مهر باشد و باید کاملا واضح باشد. ضمنا حفظ حجاب اسلامی برای داوطلبان خانم ضروری است)
  • فایل اسکن شده مدارک تحصیلی داوطلب به صورت خوانا و مشخص
  • اسکن از صفحه ابتدای شناسنامه ( لازم به ذکر است در صورت وجود توضیحات در صفحه آخر شناسنامه اسکن صفحه آخر نیز مورد نیاز است).
  • اسکن کارت ملی به صورت واضح
  • اسکن خوانا از کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم از خدمات نظام وظیفه
  • اطلاعات مربوط به محل سکونت و شماره تماس
  • اسکن از مدارک مرتبط با سابقه کار در صورت وجود

نحوه استخدام و پذیرش در شرکت نفت

پونزبرای استخدام در شرکت نفت داوطلبان باید 2 مرحله را با موفقیت طی کنند:

  • مرحله 1: آزمون کتبی

همانطور که می دانید ثبت نام آزمون استخدامی به صورت اینترنتی است. داوطلبان بعد از پرداخت مبلغ و تهیه کارت شرکت در آزمون و تهیه اسکن مدارک اقدام به ثبت نام خواهند کرد. در مرحله بعد از ثبت نام در فرآیند پذیرش، داوطلبان باید در آزمون کتبی شرکت کنند و به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند.

مبنای امتیازدهی بر اساس 40% درصد دروس عمومی و 60% درصد دروس تخصصی است. داوطلبان باید موفق به کسب نیمی از نمرات (50%) در مجموع شوند. در این آزمون سهمیه ها مربوط به بومی بوده، شهدا، ازادگان و جانبازان در محاسبه نهایی مد نظر قرار خواهد گرفت.

  • مرحله2: مصاحبه و بررسی سلامت

داوطلبانی که از مرحله قبل گذر کنند به مرحله بعد یعنی مصاحبه و بررسی سلامت روحی و جسمی خواهند رسید.

مصاحبه در 2 بخش صورت می گیرد:

  • مصاحبه فنی
  • روانشناختی

در مصاحبه فنی فرد از لحاظ آمادگی و اطلاعات تخصصی مورد سنجش قرار می گیرد. سوابق کاری مرتبط می تواند برای شما در این مرحله مفید باشد. داوطلبان باید بتوانند در این مرحله حداقل 40% از نمره را دریافت کنند در غیر این صورت از روند پذیرش حذف خواهند شد.

در مصاحبه روانشناختی میزان توانایی فرد در برقراری ارتباط و تعامل با دیگران مورد بررسی قرار می گیرد. و داوطلبان برای پذیرش باید نمره مورد نظر را کسب نمایند.

اطلاع از شرایط مصاحبه و کنترل استرس می تواند موفقیت شما را تضمین کند. اگر شما هم از علاقه مندان به این آزمون استخدامی هستید بهتر است قبل از اقدام تا حدودی با سوالات احتمالی آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر می توانید از مرکز مشاوره اویژه کمک بگیرید.

سخن آخر

همانطور که در بالا بیان شده است استخدامی شرکت نفت یکی از آزمون های پرطرفدار است که داوطلبان زیادی در آن با یکدیگر به رقابت می پردازند. زمانی که رقابت در آزمونی بالا باشد حتی موارد کوچک هم می تواند تاثیر سرنوشت سازی داشته باشد.

بنابراین برای موفقیت در این ازمون نیازمند یک راهنما و مشاور خبره هستید تا از اشتباهاتی که ممکن است تاثیر گذار باشد مطلع شوید.

مرکز مشاوره آویژه برگ برنده شما در این آزمون است. مشاوران این مرکز سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، استخدامی، استعدادیابی و برنامه ریزی را دارند. پس زمان را از دست ندهید و همین حالا شروع کنید.

سوالات متداول

سوال علامتدر سال 1403 چه رشته هایی برای شرکت نفت موردنیاز است؟

در سال 1403 نیز رشته های مختلفی از جمله آتش نشان، مهنس کشتی، مهندس شیمی و… مورد نیاز است. بهتر است برای اطلاع دقیق از رشته های مورد نظر با مرکز مشاوره اویژه تماس بگیرید.

سوال علامتمعافیت های پزشکی که داوطلبان به واسطه آن از نظام وظیفه معاف می شوند در روند استخدامی تاثیر دارد؟

می توان گفت خیر. در صورتیکه از نظر پزشک مورد تایید این سازمان داوطلب برای انجام شغل محوله مشکلی نداشته باشد امکان استخدام وجود دارد.

سوال علامتآیا فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد می توانند در این ازمون استخدامی شرکت کنند؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. کلیه داوطلبان به شرط فارغ التحصیلی از مراکز مورد تایید وزارت علوم امکان شرکت در آزمون و استخدام را خواهند داشت.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مدارک مورد نیاز استخدام شرکت نفت1403

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 3

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما